HEALTH-FORMING TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF THE STUDENTS
Keywords:
harmonious development, personality, healthy lifestyle, lifestyle, health, physical education.Abstract
The article proves that a healthy lifestyle is a social and active activity. Significantly, the formation of motivation to health maintenance in the period of development, education and upbringing of youth.
References
Литература
Иванов, В. Д. Здоровьесберегающие технологии на занятиях по физическому воспитанию в вузе / В. Д. Иванов, Е. Г. Кокорева, З. И. Матина, Г. Г. Худяков // Paradigmata poznani. – 2014. – № 2. – С. 122–130.
Иванов, В. Д. Формирование здоровьесберегающей компетентности студентов высших учебных образовательных учреждений / В. Д. Иванов, А. Е. Трапезникова // Актуальные проблемы и перспективы теории и практики физической культуры, спорта, туризма и двигательной рекреации в современном мире: материалы Всероссийской научно-практической конференции : в 2 частях. Челябинский государственный университет ; под ред. С. А. Ярушина, В. Д. Иванова. – Челябинс, 2015. – С. 31–34.
Козуб, М. В. Формирование профессиональной готовности будущих учителей физической культуры к осуществлению здоровьесберегающей деятельности в школе : автореф. дис. ... канд. пед. наук / М. В. Козуб. – Елец, 2007. – 22 с.
Стратегия развития физической культуры и спорта Российской Федерации на период до 2020 года // Постановление Правительства Российской Федерации от 07.08.2009 № 1101-р. – М., 2009. –С. 3.
Ярушин, С. А. Здоровьеобеспечивающая компетенция в структуре профессиональной компетентности студентов ВУЗов / С. А. Ярушин // Безопасность и адаптация человека к экстремальным условиям среды и деятельности. Сборник материалов Всероссийской научно-практической конференции с международным участием под редакцией Е. В. Елисеева, Е. Г. Кокоревой, В. Д. Иванова. – Челябинск, 2014. – С. 260–266.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Кораблева Елена Николаевна, Трунин Виктор Васильевич
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Availability of publications based on the Creative Commons license
The journals Materials of international conferences and "Actual Problems of Pedagogy and Psychology" are open access journals, which means that all content is freely available to the user or his/her institution for free. Users can read, download, copy, distribute, print, search or link to the full texts of articles or use them for any other legitimate purposes without the prior permission of the publisher or author.
Copyright is reserved for the author without restrictions, the license applies to readers and the publisher.
Availability of publications based on the Creative Commons license
Attribution-Non-Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
This is a human-readable summary of (and not a substitute for) the license. Disclaimer.
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- «Attribution» — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- Non-Commercial — You may not use the material for commercial purposes.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Notices:
- You do not have to comply with the license for elements of the material in the public domain or where your use is permitted by an applicable exception or limitation.
- No warranties are given. The license may not give you all the permissions necessary for your intended use. For example, other rights such as publicity, privacy, or moral rights may limit how you use the material.