INFLUENCE OF MORNING EXERCISE ON MENTAL WORK-ABILITY OF STUDENTS
Abstract
The article discusses the influence of morning exercises on the performance and motivation of students. The importance of the morning set of exercises for the psychological and physical state of the human body is also traced, as well as improving the health of muscles and bones due to its implementation.
References
Литература
Федотова, Г. В. Значение физической культуры и спорта в формировании здорового образа жизни у студентов / Г. В. Федотова, В. А. Белова // Современные методические подходы к преподаванию дисциплин в условиях эпидемиологических ограничений: Сборник статей по материалам учебно-методической конференции, Краснодар, 01 февраля – 30 2021 года. – Краснодар: Кубанский государственный аграрный университет имени И.Т. Трубилина, 2021. – С. 356-357.
Тлехурай, Д. Р. Актуальность внедрения ЛФК в программу физического воспитания в вузах / Д. Р. Тлехурай, Г. В. Федотова, Л. П. Федосова // Формирование профессиональной направленности личности специалистов - путь к инновационному развития России : Сборник статей IV Всероссийской научно-практической конференции, Пенза, 21 декабря 2022 года – 22 2023 года / Под редакцией А.В. Киевского. – Пенза: Пензенский государственный аграрный университет, 2022. – С. 218-222.
Славинский, Н. В. Исследование влияния физической культуры на мотивацию в обычной жизнедеятельности / Н. В. Славинский, З. В. Кузнецова // Ученые записки университета им. П.Ф. Лесгафта. – 2022. – № 6(208). – С. 348-350.
Кузнецова, З. В. Физическая культура и спорт в профессиональной деятельности / З. В. Кузнецова, И. Е. Леонов // Физическое воспитание и спорт в высших учебных заведениях : Сборник статей XVIII Международной научной конференции. В 2-х частях, Белгород, 14–15 апреля 2022 года. Том Часть 1. – Белгород: Белгородский государственный технологический университет им. В.Г. Шухова, 2022. – С. 129-132.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Боярко Анна Юрьевна, Федотова Галина Викторовна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Availability of publications based on the Creative Commons license
The journals Materials of international conferences and "Actual Problems of Pedagogy and Psychology" are open access journals, which means that all content is freely available to the user or his/her institution for free. Users can read, download, copy, distribute, print, search or link to the full texts of articles or use them for any other legitimate purposes without the prior permission of the publisher or author.
Copyright is reserved for the author without restrictions, the license applies to readers and the publisher.
Availability of publications based on the Creative Commons license
Attribution-Non-Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
This is a human-readable summary of (and not a substitute for) the license. Disclaimer.
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- «Attribution» — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- Non-Commercial — You may not use the material for commercial purposes.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Notices:
- You do not have to comply with the license for elements of the material in the public domain or where your use is permitted by an applicable exception or limitation.
- No warranties are given. The license may not give you all the permissions necessary for your intended use. For example, other rights such as publicity, privacy, or moral rights may limit how you use the material.