CONSIDERATION OF PSYCHOPHYSIOLOGICAL MECHANISMS THAT SUPPORT THE COGNITIVE PROCESSES OF SCHOOLCHILDREN IN THE EDUCATIONAL PROCESS

Authors

  • Natalya Alekseevna Russkih MKOU SOSH with in-depth study of individual subjects No. 4 Kirovo-Chepetsk, Kirov region, Russia.

Keywords:

cognitive processes, learning success, psychophysiological foundations of the educational process.

Abstract

The author reveals the importance of taking into account psychophysiological mechanisms in the success of children's education.

References

Ефимова В.Л. Психофизиологические механизмы успешности ребенка в обучении: монография / В.Л. Ефимова. Санкт-Петербург: Первый класс, 2020. 236 с.

Ефимова В.Л. По направлению к горшку: сенсорная интеграция и самостоятельность ребенка: монография / В.Л. Ефимова. Санкт-Петербург: Первый класс, 2020. 79 с.

Ефимов О.И. Педагогика, изменяющая мозг. Диалоги невролога и логопеда о развитии детей / О.И. Ефимов, В.Л. Ефимова. Москва; Санкт-Петербург: Диля, 2019. 288 с.

Ефимова В.Л. Развитие универсальных учебных действий у учащихся начальной школы, имеющих учебные затруднения / В.Л. Ефимова, А.В. Ассовская // Социология. 2015. № 2. С. 163-166.

Ефимова В.Л. Педагогика М. Монтессори с точки зрения физиологии активности / В.Л. Ефимова // Историческая и социально-образовательная мысль. 2014. № 2. С. 137–141.

Published

2022-10-09

How to Cite

Русских , Н. А. (2022). CONSIDERATION OF PSYCHOPHYSIOLOGICAL MECHANISMS THAT SUPPORT THE COGNITIVE PROCESSES OF SCHOOLCHILDREN IN THE EDUCATIONAL PROCESS. International Conferences, 1(1), 18–23. Retrieved from https://psiped.ru/index.php/psi/article/view/4